'Winnaars hebben een plan'- column André Jurjus

'Winnaars hebben een plan'- column André Jurjus

  • 28 november 2016
  • Delen via: Share via Whatsapp Share via Facebook Share via Twitter Share via linkedin Share via email

Vrijdag 25 november is de column van André Jurjus gepubliceerd op Energeia.nl met als titel 'Winnaars hebben een plan'.

Vrijdag 25 november is de column van André Jurjus gepubliceerd op Energeia.nl:

'Winnaars hebben een plan'

Marktpartijen slagen er nog niet in om klanten te overtuigen van de voordelen van een energieverbruiksmanager, zoals een in-home display. Dat was een van de glasheldere conclusies van het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) in zijn rapport over de slimme meter. De klant is financieel de dupe van dit marktfalen. Hij krijgt immers te weinig inzicht om bewuster met zijn energiegebruik om te gaan en zo energie en dus geld te besparen. Een zeer ongewenst effect, want de klant moet uiteindelijk juist als winnaar uit de bus komen. Het is dus tijd voor actie.

Lees verder op Energeia.


Terug naar overzicht