Nieuwe website voor aansluitingen

Nieuwe website voor aansluitingen

  • 13 juli 2015
  • Delen via: Share via Whatsapp Share via Facebook Share via Twitter Share via linkedin Share via email

Vanaf juli 2015 is er een nieuwe website voor aanvragen en wijzigen van aansluitingen voor elektriciteit, gas, warmte, water, televisie, internet en telefoon.

Vanaf juli 2015 is er een nieuwe website voor het aanvragen en wijzigen van aansluitingen voor elektriciteit, gas, warmte, water, televisie, internet en telefoon. Regionale aanbieders sloegen de handen ineen voor één landelijke website: www.mijnaansluiting.nl.

Bedrijven en consumenten die een aansluiting willen aanvragen of wijzigen, doen dit straks eenvoudig via mijnaansluiting.nl. De nieuwe website vervangt aansluitingen.nl en op termijn ook huisaansluitingen.nl. “Meer dan 25 regionale netbeheerders namen het initiatief voor dit landelijke platform. Door samen te werken, kunnen we het aanvraagproces voor aansluitingen efficiënter en klantvriendelijker maken”, vertelt André Kivits, operationeel manager van de Stichting mijnaansluiting.nl.

Eén landelijke website, meer dan 25 aanbieders
In elke regio zijn verschillende aanbieders actief voor aansluitingen. Op mijnaansluiting.nl zien klanten welke aanbieders actief zijn in hun regio. “Consumenten en zakelijke klanten kunnen direct een aansluiting aanvragen. Dat kan bij grote regionale netbeheerders en ook bij kleinere lokale aanbieders. We zijn er trots op dat we zo’n brede landelijke dekking hebben,” aldus Kivits. Ingevoerde gegevens worden via mijnaansluiting.nl automatisch verzonden naar de betreffende aanbieder(s).

Voordelen voor klanten
Gebruikersvriendelijkheid is één van de doelen van de netbeheerders om mee te werken aan de landelijke website. Het aanvraagproces via mijnaansluiting.nl is vereenvoudigd en zoveel mogelijk uniform. Kivits: “Vooral voor zakelijke aanvragers, zoals installateurs of aannemers, is dat prettig. Zij doorlopen straks bij elke aanbieder vrijwel hetzelfde aanvraagproces.” Een ander belangrijk voordeel van de nieuwe website is de statusinformatie. Stap voor stap wordt het aanvraagproces weergegeven: van de offerte tot de betaling en de werkende aansluiting. Alle partijen kunnen op elk moment de voortgang van een aanvraag volgen.

Eerste stap gezet
Het nieuwe platform is door de toekomstige gebruikers uitgebreid getest. Kivits: “Met de landelijke introductie zetten de netbeheerders een gezamenlijke eerste stap. In de komende jaren hopen we het platform nog verder uit te bouwen met meer functionaliteiten en nieuwe aanbieders.”


Terug naar overzicht